Connect with us

Energetska efikasnost

Održiva strategija za korporativne događaje

Published

on

Održivi razvoj postaje sve važniji u poslovnom svijetu, a organizacija korporativnih događaja nije iznimka. Tvrtke koje usvoje održive strategije za svoje događaje ne samo da smanjuju svoj ekološki otisak, već također, pokazuju društvenu odgovornost, privlače ekološki osviještene klijente i potrošače, te inspiriraju druge organizacije. U nastavku vam donosimo nekoliko ideja kako vaša tvrtka može zakoračiti u svijet organizacije održivih događanja i biti primjer drugima.

1. Planiranje s naglaskom na održivost

    Svaki održivi događaj započinje pažljivim planiranjem, koje obuhvaća odabir lokacije, razmišljanje o transportu i planiranjem ostalih bitnih stavki održivih događanja poput hrane i pića, promotivnih i tiskanih materijala, tehnologije koja se koriste ili pak društvenih aspekata događanja.

    Organizacija osvješćenih i održivih korporativnih događaja
    Organizacija osvješćenih i održivih korporativnih događaja

    Odabir lokacije

    Birajte mjesta koja imaju certifikate održivosti ili prakse koje podržavaju zelene inicijative, poput energetski učinkovitih zgrada, solarnih panela, dnevnog svjetla u dvoranama ili sustava za reciklažu. Ove lokacije često ističu i dodane održive pogodnosti, poput dostupnosti javnog prijevoza, što pomaže u smanjenju emisija štetnih plinova od putovanja sudionika.

    Smanjenje putovanja

    Promicanje virtualnih sastanaka i hibridnih događaja može značajno smanjiti potrebu za putovanjima. Ako su putovanja neizbježna, potaknite sudionike na korištenje ekološki prihvatljivih prijevoznih sredstava poput vlakova, autobusa ili dijeljenja vožnje (carpooling). Također, odaberite lokacije koje su lako dostupne za većinu sudionika.

    Digitalne tehnologije

    Korištenje digitalnih alata za pozivnice, registraciju i distribuciju materijala smanjuje potrebu za papirom. Na primjer, umjesto tiskanih programa, koristite mobilne aplikacije koje sudionicima omogućuju pristup svim informacijama o događaju u digitalnom obliku.

    2. Upravljanje otpadom

      Upravljanje otpadom uključuje smanjenje, reciklažu i ponovnu upotrebu materijala kako bi se minimizirao ekološki otisak događaja. U nastavku je nekoliko primjera kako možete smanjiti količinu tiskanog materijala:

      Digitalizacija materijala

      Digitalne pozivnice, registracije i programi smanjuju potrebu za tiskanim materijalima. Umjesto tiskanja letaka i brošura, koristite QR kodove koji sudionicima omogućuju pristup informacijama putem njihovih pametnih uređaja.

      Reciklažne stanice

      Postavite jasno označene reciklažne stanice na ključnim lokacijama događanja. Pružite informacije o tome što se može reciklirati kako biste osigurali pravilno odlaganje otpada. Razmislite o postavljanju zasebnih kanti za papir, plastiku, staklo, mješoviti i bio otpad.

      Ponovna upotreba materijala

      Koristite višekratne ili biorazgradive materijale za dekoracije, posuđe i pribor za jelo. Umjesto bannera koje ćete mijenjati svake godine, koristite one koje možete stalno iznova koristiti. Također, razmislite o najmu opreme umjesto kupovini nove.

      3. Održiva prehrana

        Hrana i piće igraju ključnu ulogu u svakom korporativnom događaju, a održiva prehrana može značajno smanjiti ekološki otisak. Evo nekoliko načina kako implementirati održivu prehranu:

        Lokalne i organske namirnice

        Odabirom cateringa koji koristi lokalno uzgojene i organske namirnice smanjujete emisije povezane s transportom hrane i podržavate lokalne proizvođače. Organske namirnice, koje se uzgajaju bez upotrebe sintetičkih pesticida i gnojiva, manje zagađuju okoliš i zdravije su za potrošače.

        Sezonska hrana

        Sezonske namirnice su ekološki prihvatljivije jer ne zahtijevaju dodatne resurse za uzgoj izvan njihove prirodne sezone. Planiranjem jelovnika prema sezonskim namirnicama smanjujete potrebu za transportom i skladištenjem, što dodatno smanjuje ekološki otisak.

        Vegetarijanske i veganske opcije

        Proizvodnja mesa ima znatan utjecaj na okoliš, uključujući visoku potrošnju vode i emisije stakleničkih plinova. Uključivanje vegetarijanskih i veganskih opcija na jelovniku smanjuje ovaj utjecaj i nudi sudionicima zdravije alternative.

        Smanjenje otpada od hrane

        Precizno planiranje količine hrane pomaže u smanjenju otpada. U startu komunicirajte s cateringom i odredite prihvatljivu količinu za vaše sudionike da ne ostane velika količina hrane, što možemo vidjeti na jako puno događanja danas.

        4. Edukacija i osvještavanje

          Podizanje svijesti među sudionicima ključan je korak u promicanju održivih praksi i osiguravanju njihove podrške. No, nisu samo sudionici oni kojima je potrebna edukacija. Educirajte se i vi kao organizatori jer trendovi i održive prakse svakodnevno napreduju.
          Edukativni materijali

          Distribuirajte (digitalno) informativne materijale koji educiraju sudionike o održivim praksama. To može uključivati vodiče o pravilnom recikliranju, savjete za smanjenje otpada i informacije o održivim praksama koje ste primijenili na vašem događanju.

          Korporativni događaji organizovani od strane stručnjaka
          Korporativni događaji organizovani od strane stručnjaka

          Radionice i prezentacije

          Organizirajte radionice i prezentacije koje se fokusiraju na teme održivosti. Pozovite stručnjake koji mogu podijeliti svoje znanje i iskustva, te inspirirati sudionike da primijene održive prakse u svojim svakodnevnim životima i poslovanju.

          Poticanje sudjelovanja

          Potaknite sudionike da se aktivno uključe u održive aktivnosti tijekom događaja. Na primjer, organizirajte akcije čišćenja okoliša, sadnje drveća ili druge volonterske aktivnosti koje promoviraju održivost i društvenu odgovornost.

          Edukacija unutar tvrtke

          Uz edukaciju prema sudionicima, educirajte i svoje zaposlenike. Ne kaže se bez veze da je znanje moć. U javnosti smo svakodnevno zatrpani mnoštvom informacija, a znanje će nam pomoći razabrati istinite podatke i dugoročne trendove od onih lažnih i prolaznih.

          5. Praćenje i izvještavanje

            Praćenje i analiza rezultata zelenih inicijativa omogućuju stalno poboljšanje i transparentnost prema sudionicima i dionicima.

            Stručna organizacija održivih korporativnih događaja
            Stručna organizacija održivih korporativnih događaja

            Mjerenje uspjeha

            Koristite alate za praćenje potrošnje energije, proizvodnje otpada i emisija CO2 tijekom događaja. Prikupljanje ovih podataka omogućava vam da točno izmjerite uspjeh vaših održivih inicijativa i identificirate područja za poboljšanje.

            Izvještavanje

            Nakon događaja, pripremite detaljan izvještaj o održivim praksama i njihovim rezultatima. Podijelite ovaj izvještaj sa sudionicima, sponzorima i drugim dionicima kako biste pokazali svoj angažman u održivosti. Transparentnost u izvještavanju potiče povjerenje i podršku za buduće inicijative.

            Korištenje povratnih informacija

            Prikupite povratne informacije od sudionika o održivim aspektima događaja. Analizirajte komentare i prijedloge kako biste razumjeli što je dobro funkcioniralo i gdje možete poboljšati. Korištenje povratnih informacija pomaže vam da prilagodite svoje strategije za buduće događaje i postanete još učinkovitiji u promicanju održivosti.
            Ono što je jako bitno napomenuti – ovo je samo dio primjera kako vaše sljedeće događanje može biti održivije, no to ne znači da je ono u potpunosti održivo ako primijenite ove savjete. Za organizaciju održivog događanja ipak je potrebno zadovoljiti nešto više kriterija, te na pravilan način izmjeriti emisiju CO2.

            Održiva strategija za korporativne događaje
            Održiva strategija za korporativne događaje

            No, implementacijom ovih zelenih strategija, vaša tvrtka može postati uzor u organizaciji održivih događaja. Ne samo da ćete smanjiti ekološki otisak, već ćete također promovirati odgovorno poslovanje i potaknuti druge tvrtke na usvajanje održivih praksi. Na taj način, korporativni događaji mogu postati moćan alat za pozitivnu promjenu u društvu.

            Autor teksta: Maja Bosanac Domijan, vlasnica i organizatorica održivih događanja u Eventfulu

            Popularno